Hilton Worldwide breidt uit in China

Hilton Worldwide tekent exclusieve licentieovereenkomst voor grootschalige uitbreiding Hampton by Hilton Hotels met ontwikkeling van meer dan 400 hotels in China

31 OKTOBER 2014

Hilton Worldwide heeft een exclusieve licentieovereenkomst met Plateno Hotels Group, een van de voornaamste hotelketens in China bekend gemaakt. Onder deze licentieovereenkomst wordt het merk Hampton by Hilton in hoog tempo in China geïntroduceerd en ontwikkeld. Hampton hoopt op meer dan 400 deals en verwacht het eerste hotel eind 2015 te openen. Hampton by Hilton is een van de marktleiders in het middensegment met bijna 2.000 hotels in 17 landen. Onder Plateno Hotels Group vallen vijf merken en een portefeuille van meer dan 3.000 hotels in 300 steden door heel China. Bovendien beheert het concern ook het grootste loyaliteitsprogramma voor hotels in China, dat inmiddels 80 miljoen leden heeft.

“We verwachten dat deze samenwerking ons in staat zal stellen om bredere geografische distributie en standaardisatie te realiseren in China, waarmee we toegang hebben tot een grote en groeiende klantengroep voor zowel binnen- als buitenlandse reizigers,”zegt Jim Holthouser, executive vice president global brands bij Hilton Worldwide. “Onze vijf bestaande merken in China groeien snel. Uit uitgebreid onderzoek van de markt blijkt dat er nog veel onbenutte groeikansen zijn in het bovendeel van het laag budget- en middensegment. Met deze unieke samenwerking met Plateno Hotels Group grijpen wij nu de kans om het merk Hampton by Hilton op grote schaal te introduceren.”

China kent een groeiende vraag naar middenklasse hotels en er zijn nog maar weinig 3- tot 3,5-sterren hotels. Hampton heeft een prototype 3-sterrenhotel ontworpen voor grote steden in China. Het is de bedoeling dat deze hotels zakelijke reizigers en vakantiegangers die bewust op zoek zijn naar kwaliteit gaan bedienen. De portefeuille van Hampton by Hilton in China zal bestaan uit een mix van nieuwbouw, geconverteerde gebouwen en gebouwen voor aangepast hergebruik. Plateno Hotels Group zal de ontwikkeling en het management van de hotels leiden.

“Onze voornaamste strategische doelstelling voor Hampton is onze internationale aanwezigheid in China te vergroten door een zeer populair hotelproduct aan te bieden in het middensegment, dat zich niet zo snel heeft ontwikkeld als het laag budget-segment,” aldus Phil Cordell, global head focused service en Hampton brand management bij Hilton Worldwide. “Plateno heeft de grootste aanwezigheid en het omvangrijkste loyaliteitsprogramma in China en is bovendien een expert op het gebied van ontwikkeling en management. We verwachten dat onze samenwerking de groei van Hampton by Hilton in China zal stimuleren en ons in staat zal stellen sterke banden aan te gaan met nieuwe eigenaren en gasten.”

Gasten van Hampton by Hilton hotels in China kunnen deelnemen aan het internationaal erkende loyaliteitsprogramma Hilton HHonors. Plateno Hotels Group beheert het grootste loyaliteitsprogramma voor hotelgasten in China met meer dan 80 miljoen leden. Hampton by Hilton zal hiermee in China beschikken over een nieuwe bron van gasten. Daarnaast biedt de samenwerking de mogelijkheid Chinese gasten beter bekend te maken met Hilton HHonors en met de andere topmerken van Hilton Worldwide. In combinatie met de 43 miljoen Hilton HHonors-leden in 94 landen kunnen meer dan 120 miljoen reizigers uit China en de rest van de wereld punten verdienen door te verblijven in Hampton by Hilton hotels in China.

“We zijn bijzonder blij dat we samen met internationaal marktleider Hilton Worldwide het merk Hampton by Hilton in China kunnen introduceren,” aldus Eric Wu, CFO van Plateno Hotels Group. “Er is in China veel vraag naar hoogwaardige accommodatie in het middensegment en wij geloven dat Hampton aan die vraag zal beantwoorden. Chinese reizigers zullen worden aangetrokken door de enthousiaste en hoffelijke cultuur in combinatie met veelgevraagde faciliteiten zoals Wi-Fi, comfortabele bedden en de 100% tevredenheidgarantie.”

Hampton en Plateno zijn het eens over het bieden van de beste service aan gasten. Plateno richt zich op een collaboratieve, prettige merkcultuur waarin teamleden in staat worden gesteld de verwachtingen van de gast te overstijgen. Dit komt sterk overeen met “Hamptonality”, de vriendelijke en authentieke benadering van hospitality die de cultuur van Hampton kenmerkt.

De 100% Hampton Guarantee, een onvoorwaardelijke tevredenheidgarantie, blijft centraal staan en moet Hampton by Hilton in China onderscheiden van de concurrentie. Ook het aantal kamers, de productgrootte en de faciliteiten in de hotels en kamers zullen overeenkomen met het merk Hampton. Voorbeelden zijn gratis Wi-Fi en comfortabele bedden.

Om Hampton by Hilton in China te onderscheiden als een merk dat staat voor kracht, meerwaarde, plezier en comfort zal er een consistent interieurontwerp worden geïmplementeerd. Openbare ruimtes zullen dezelfde uitstraling en functie hebben als bestaande Hampton-hotels. Daarbij horen zones waarin gasten worden verwelkomd en bij elkaar kunnen komen zoals bars, gedeelde tafels en andere faciliteiten binnen de hotels, waaronder fitnesscentra, gamingzones en snackbars en restaurants die 24 uur zijn geopend.

Hilton Worldwide heeft momenteel vijf merken met meer dan 17.000 kamers in China, waaraan volgens de huidige plannen bijna 50.000 kamers zullen worden toegevoegd.

Ga voor meer informatie naar http://news.hiltonworldwide.com of http://news.hampton.com.

###

Over Hampton Hotels

Het merk Hampton omvat Hampton Inn, Hampton Inn & Suites en Hampton by Hilton en is een bekroond marktleider op het gebied van hotels in het middensegment. Hampton Hotels heeft meer dan 1.900 vestigingen overal ter wereld met meer dan 195.000 kamers in 17 landen en is onderdeel van Hilton Worldwide, de toonaangevende onderneming in de internationale hospitality-sector. Alle Hampton-hotels bieden een aangename ambiance en een vriendelijke en persoonlijke service, ook wel omschreven als ‘Hamptonality’. De service wordt door de meer dan 50.000 medewerkers aangeboden wordt gegarandeerd door de 100% Hampton® Guarantee. Topkwaliteit accommodaties met kamers die van alle gemakken zijn voorzien zoals gratis Wi-Fi en Hampton’s On the House® ontbijt, moderne technologie en innovaties waaronder multi-unit Power Cubes en het typische verse Hampton bed®, gecombineerd met een groot aantal wereldwijde locaties maken Hampton tot marktleider in zijn segment en een van de snelst groeiende hotelketens ter wereld. Ga voor meer informatie over Hampton Hotels naar www.hampton.com of http://news.hampton.com, of bezoek ons op www.facebook.com/Hampton, http://twitter.com/Hampton of www.youtube.com/Hampton.

Afbeeldingen
Contactpersonen
Download PDF
Download PDF
Over Hilton Worldwide

Hilton Worldwide (NYSE: HLT) is een wereldwijd gerenommeerd hotelbedrijf. De merken van het bedrijf omvat meer dan 4.660 managed, franchised, owned en leased hotels en timeshare properties met meer dan 765.000 kamers in 102 landen. Al 96 jaar richt Hilton Worldwide zich met zijn wereldwijde merken op het voortzetten van de traditie in het bieden van uitzonderlijke ervaringen aan zijn gasten. Het portfolio van het bedrijf omvat 13 eersteklas internationale merken waaronder Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton, Curio - A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites by Hilton, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Tru by Hilton, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton and Hilton Grand Vacations. Daarnaast beheert het bedrijf het bekroonde loyaliteitsprogramma Hilton HHonors®. Hilton HHonors leden die direct via Hilton boeken, krijgen altijd extra voordelen zoals een exclusieve korting, gratis Wi-Fi, en digitale faciliteiten die exclusief via de toonaangevende Hilton HHonors app beschikbaar zijn. Zo kunnen HHonors leden via de app digitaal inchecken, hun kamer kiezen en toegang tot hun kamer krijgen met de Digital Key. Kijk voor meer informatie over het bedrijf op news.hiltonworldwide.com en connect met Hilton Worldwide op Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, LinkedIn en Instagram.

berichten