Hilton Rotterdam steekt handen uit mouwen voor lokale goede doelen

Teamleden Hilton Rotterdam voegen zich bij de duizenden werknemers die verspreid over de hele wereld vrijwilligerswerk verrichten

24 OKTOBER 2014, ROTTERDAM
Samenvatting
In het kader van de derde jaarlijkse Global Week of Service van Hilton Worldwide, die van 19 tot 25 oktober plaatsvindt, hebben een aantal vrijwilligers van Hilton Rotterdam de handen uit de mouwen gestoken voor lokale goede doelen. Dienstverlening aan de gemeenschap is een traditie die onderdeel uitmaakt van de cultuur van Hilton Worldwide en het hele jaar door zetten de twaalf afzonderlijke merken met meer dan 4,200 vestigingen in de wereld zich in voor goede doelen. De activiteiten van Hilton Rotterdam maken onderdeel uit van dit wereldwijde initiatief waarin Hilton Worldwide met meer dan 3.000 projecten gedurende een week laat zien dat zij de gemeenschap waarin wij wonen, werken en reizen dient.

Vrijwilligers van Hilton Rotterdam hebben de leerlingen van VSO Herenwaard, een ZMLK school, een lesje koken gegeven. De chef-kok Stephan Groeneweg en een chef de partie van het Rotterdamse hotel gaven leerlingen van deze school een heuse kookworkshop. Zo werden de lekkerste cupcakes en clubsandwiches gemaakt. Leerlingen konden zo hun kookkunsten verbeteren. Ook hebben de chef-kok en een chef de partie tijdens deze Global Week of Service een middag pizzabakken georganiseerd voor de kinderen van Stichting Kinderopvang Vlaardingenin de keuken van het Hilton Rotterdam.

“Elke dag streven wij er bij Hilton Rotterdam naar om onze gasten een onvergetelijke ervaring te bezorgen. Dienstverlening zit in ons DNA en daarom kunnen wij er ook zo van genieten als we zien dat de kinderen van Stichting Kinderopvang Vlaardingen een onvergetelijke middag hebben bij het pizzabakken in onze keuken,” aldus Jan Rutgers, general manager van Hilton Rotterdam. “Het is elk jaar weer fantastisch om te zien wat wij met duizenden collega’s wereldwijd kunnen betekenen voor de samenleving. Wanneer je het enthousiasme ziet van de leerlingen van de ZMLK school Herenwaard tijdens een kookworkshop, dan weet je waar je het voor doet.”

Behalve leuke activiteiten voor kinderen, hebben alle medewerkers van Hilton Rotterdam ook eten ingezameld voor de voedselbank Rotterdam en kleding voor de kledingbank Rotterdam. Naast voedsel en kleding is ook speelgoed en elektronica ingezameld om geld op te halen voor de voedselbank.

Global Week of Service is het grootste jaarlijkse vrijwilligersinitiatief van Hilton Worldwide en brengt teamleden van het hoofdkantoor van Hilton Worldwide en van hotelvestigingen samen, met als doel de banden van het bedrijf met de gemeenschap te versterken en de wereldwijde teamgeest te bevorderen. Ga naar deze link om een korte video over de Global Week of Service te bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=dshpd1qDNSY

Tijdens de Global Week of Service worden teamleden aangemoedigd om hun persoonlijke verhalen over service en gastvrijheid via meerdere kanalen te delen. Foto’s en verhalen van evenementen die onderdeel uitmaken van de Global Week of Service van Hilton Worldwide, worden de hele week lang geplaatst opwww.hiltonworldwide.com/serve, op de Hilton Worldwide Facebook-pagina en op het @HiltonWorldwide Twitteraccount.

In 2013 namen teamleden van meer dan 900 vestigingen en kantoren deel aan ruim 2.400 vrijwilligersprojecten in 700 steden. De projecten richtten zich op de betrokkenheid van teamleden en de verwezenlijking van de inzet van Hilton Worldwide voor Travel with Purpose door kansen te creëren, gemeenschappen te versterken, culturen tot uitdrukking te brengen en duurzaam te leven. Dit jaar heeft het bedrijf tot doel voort te bouwen op deze inzet voor de gemeenschap en streeft het ernaar om meer dan 3.000 projecten uit te voeren. 

Afbeeldingen
Video's
Contactpersonen
Download PDF
Download PDF
Over Hilton Worldwide

Hilton Worldwide (NYSE: HLT) is een wereldwijd gerenommeerd hotelbedrijf. De merken van het bedrijf omvat meer dan 4.660 managed, franchised, owned en leased hotels en timeshare properties met meer dan 765.000 kamers in 102 landen. Al 96 jaar richt Hilton Worldwide zich met zijn wereldwijde merken op het voortzetten van de traditie in het bieden van uitzonderlijke ervaringen aan zijn gasten. Het portfolio van het bedrijf omvat 13 eersteklas internationale merken waaronder Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton, Curio - A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites by Hilton, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Tru by Hilton, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton and Hilton Grand Vacations. Daarnaast beheert het bedrijf het bekroonde loyaliteitsprogramma Hilton HHonors®. Hilton HHonors leden die direct via Hilton boeken, krijgen altijd extra voordelen zoals een exclusieve korting, gratis Wi-Fi, en digitale faciliteiten die exclusief via de toonaangevende Hilton HHonors app beschikbaar zijn. Zo kunnen HHonors leden via de app digitaal inchecken, hun kamer kiezen en toegang tot hun kamer krijgen met de Digital Key. Kijk voor meer informatie over het bedrijf op news.hiltonworldwide.com en connect met Hilton Worldwide op Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, LinkedIn en Instagram.

berichten