NEDERLANDSE HILTON HOTELS NEMEN DEEL AAN DERDE EDITIE VAN DE JAARLIJKSE HILTON GLOBAL WEEK OF SERVICE

Medewerkers van Hilton Worldwide hotels vieren Global Week of Service door zich in te zetten voor lokale goede doelen

20 OKTOBER 2014
Samenvatting
Vrijwilligers van acht Hilton Worldwide hotels, verspreid over zes Nederlandse steden zullen bij veertien evenementen hun handen uit de mouwen steken voor lokale goede doelen. Zo zal er ondersteuning worden geboden aan onder andere stichting Heppie, de voedselbank, en meerdere hulpinstanties voor kinderen.

De activiteiten maken onderdeel uit van de derde jaarlijkse Global Week of Service van Hilton Worldwide die dit jaar van 19 tot 25 oktober plaatsvindt. De inzet van alle Nederlandse Hilton hotels maakt onderdeel uit van een initiatief waarin Hilton Worldwide gedurende een week laat zien dat zij de gemeenschap waarin wij wonen, werken en reizen dient. Dit jaar zullen werknemers van het bedrijf zich in totaal voor meer dan 3.000 projecten inzetten.

“Eigenlijk is een week te kort om recht te doen aan alle fantastische initiatieven die niet alleen in Nederland, maar wereldwijd bestaan om kinderen en gezinnen die hulp nodig hebben te ondersteunen. Het is schrijnend te zien dat de behoefte vandaag de dag groter is dan ooit. Met deze week willen wij dan ook niet alleen ons spreekwoordelijk steentje bij te dragen, maar dagen we hopelijk ook anderen uit om om zich heen te kijken en een helpende hand te bieden” zegt Milan Arandelovic, Area General Manager Benelux voor Hilton Worldwide.

De vrijwilligers van de deelnemende Hilton hotels, Waldorf Astoria Amsterdam, Hilton Amsterdam, Hilton Rotterdam, Hilton The Hague, Hilton Royal Parc Soestduinen, Hilton Amsterdam Airport Schiphol, DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station en het Hilton Garden Inn Leiden hebben een aantal bijzondere activiteiten in petto voor de goede doelen.

Zo geeft Hilton Rotterdamde leerlingen van ZMLK school Herenwaard een lesje koken. Twee chef-koks van het Rotterdamse hotel organiseren voor leerlingen van deze school een heuse kookworkshop. Leerlingen verbeteren hun kookkunsten en maken kennis met het koksvak. Ook zullen chef-koks tijdens de Global Week of Service een middag pizzabakken in de keuken van het Hilton Rotterdam voor de kinderen van Stichting Kinderopvang Vlaardingen.

In 2013 namen teamleden van meer dan 900 vestigingen en kantoren deel aan ruim 2.400 vrijwilligersprojecten. De projecten richtten zich op de betrokkenheid van teamleden en de verwezenlijking van de inzet van Hilton Worldwide voor Travel with Purpose door kansen te creëren, gemeenschappen te versterken, culturen tot uitdrukking te brengen en duurzaam te leven.

Overige Global Week of Service-events die dit jaar in Nederland plaatsvinden zijn:

Hilton Amsterdam Schiphol Airport organiseert in samenwerking met het JINCeen interactieve ochtend voor jongeren uit achterstandswijken. Tijdens deze bliksemstage zullen zij kennis maken met een carrière in de gastvrijheidsector.

Hilton Royal Parc Soestduinen organiseert dit jaar meerdere evenementen met als hoofdthema ‘Heppie’ naar Stichting Heppie, waarvoor zij zich al menige tijd inzetten. Op de eerste dag organiseren vrijwillige team members een rondleiding door het hotel voor kinderen van BSO Zeist. De kinderen krijgen naast een kijkje achter de schermen ook wat lekkers mee in hun nieuwe Hilton broodtrommel. De tweede dag zetten de vrijwilligers zich in bij Stichting de Regenboogboom. Ze helpen mee in het maken van zogehete ‘droomdekentjes’ voor kinderen die een nare ervaring in hun leven hebben mee gemaakt. Op een derde dag in de week zal het hotel zich inzetten om de naast gelegen Soesterduinen zwerfafval vrij te maken. Gewapend met prikstokken, grijpers en vuilniszakken wordt dit gerealiseerd. Het doel: een ‘heppie’ glimlach op de gezichten van de bezoekers!

Hilton The Hague zet zich een volledige dag met hand- en spandiensten in voor het Ronald McDonald huis. Vrijwilligers zullen onder andere schoonmaken, reparaties uitvoeren en activiteiten met kinderen ondernemen.

Tijdens Global Week of Service worden teamleden aangemoedigd om hun persoonlijke verhalen over service en gastvrijheid via meerdere kanalen te delen. Foto’s en verhalen worden de hele week lang geplaatst op www.hiltonworldwide.com/serve, op de Hilton Worldwide Facebook-pagina en op het @HiltonWorldwide Twitteraccount.

Citaten
"Eigenlijk is een week te kort om recht te doen aan alle fantastische initiatieven die niet alleen in Nederland, maar wereldwijd bestaan om kinderen en gezinnen die hulp nodig hebben te ondersteunen. Het is schrijnend te zien dat de behoefte vandaag de dag groter is dan ooit. Met deze week willen wij dan ook niet alleen ons spreekwoordelijk steentje bij te dragen, maar dagen we hopelijk ook anderen uit om om zich heen te kijken en een helpende hand te bieden." Milan Arandelovic, Area General Manager Benelux voor Hilton Worldwide.
Download PDF
Download PDF
Over Hilton Worldwide

Hilton Worldwide (NYSE: HLT) is een wereldwijd gerenommeerd hotelbedrijf. De merken van het bedrijf omvat meer dan 4.660 managed, franchised, owned en leased hotels en timeshare properties met meer dan 765.000 kamers in 102 landen. Al 96 jaar richt Hilton Worldwide zich met zijn wereldwijde merken op het voortzetten van de traditie in het bieden van uitzonderlijke ervaringen aan zijn gasten. Het portfolio van het bedrijf omvat 13 eersteklas internationale merken waaronder Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton, Curio - A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites by Hilton, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Tru by Hilton, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton and Hilton Grand Vacations. Daarnaast beheert het bedrijf het bekroonde loyaliteitsprogramma Hilton HHonors®. Hilton HHonors leden die direct via Hilton boeken, krijgen altijd extra voordelen zoals een exclusieve korting, gratis Wi-Fi, en digitale faciliteiten die exclusief via de toonaangevende Hilton HHonors app beschikbaar zijn. Zo kunnen HHonors leden via de app digitaal inchecken, hun kamer kiezen en toegang tot hun kamer krijgen met de Digital Key. Kijk voor meer informatie over het bedrijf op news.hiltonworldwide.com en connect met Hilton Worldwide op Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, LinkedIn en Instagram.

berichten