HILTON WORLDWIDE WERKT IN NEDERLAND SAMEN MET STERKTEAM OM JEUGDWERKLOOSHEID AAN TE PAKKEN

Bedrijven maken zich sterk voor werkgelegenheid jongeren

19 SEPTEMBER 2014, DEN HAAG

De Nederlandse vestigingen van Hilton Worldwide* maken tezamen met 25 andere organisaties**  bekend samen te gaan werken met SterkTeam, een initiatief van de ambassadeur Aanpak Jeugdwerkloosheid Mirjam Sterk. Door gezamenlijk op te trekken maken de partijen zich sterk voor het vergroten van de kansen van jongeren op de arbeidsmarkt. Het startschot voor de samenwerking werd gegeven tijdens de openingsbijeenkomst van de WerkWeek in Den Haag waarbij de ministers Lodewijk Asscher en Jet Bussemaker aanwezig waren en waar koningin Máxima tijdens het netwerkevenement sprak met werkzoekende jongeren.

Toerisme en recreatie zijn belangrijk voor de Nederlandse economie. De toeristische sector heeft een jaarlijkse omzet van € 37 miljard en telt ruim 400.000 banen. Dat is 4,5% van het totale aantal banen in Nederland en zal dan ook een leidende rol moeten spelen in het oplossen van het jeugdwerkloosheidsprobleem. In het jeugdakkoord geeft Hilton Worldwide een belangrijk commitment om nog meer vacatures en stageplekken beschikbaar te stellen voor jongeren. Op deze manier wil Hilton Worldwide jongeren kennis laten maken met de kansen en uitdagingen van het werken in de hospitality industrie.

WerkWeek
Tijdens de WerkWeek die van 18 tot en met 25 september plaatsvindt, wordt er een tour gemaakt langs acht steden waarbij jongeren workshops kunnen volgen, advies krijgen van loopbaancoaches en (leren) netwerken. Ook vindt de kick-off plaats van de ‘Jeugd op Zoek’ pop-up stores op NS-stations door heel het land, waar bedrijven en jongeren gematcht worden en jongeren terecht kunnen voor trainingen en adviezen.

“De samenwerking met SterkTeam past perfect binnen Travel with Purpose™, de wereldwijde MVO-strategie van Hilton Worldwide om de gemeenschappen, bedrijven en de omgeving waarin we actief zijn te laten meeprofiteren van ons succes,” aldus Rowena Lodder, Human Resource Director Nederland van Hilton Worldwide. “Wij zijn dan ook zeer verheugd om met deze samenwerking een bijdrage te kunnen leveren aan het vergroten van de kansen van jongeren op de arbeidsmarkt.”

Milan Arandelovic, Area General Manager Benelux voor Hilton Worldwide, sluit zich daar volledig bij aan en voegt toe: “Jongeren zijn een essentiële schakel in de continuïteit van het bedrijfsleven. Dat wij met 25 grote organisaties in Nederland het jongerenakkoord ondertekend hebben, laat zien dat die mening gedeeld wordt. Ik hoop oprecht dat dit initiatief bijval gaat vinden. Dat het jongerenakkoord daarnaast aansluit op het committment van Hilton Worldwide om in 2019 één miljoen jongeren op weg te helpen naar een baan is een mooie extra.”

Hilton Worldwide opent deuren voor een miljoen jonge mensen
Jeugdwerkloosheid staat al langer op de agenda van Hilton Worldwide. Tijdens het World Economic Forum in januari 2014 maakte Hilton Worldwide CEO Chris Nassetta het nieuwe commitment van het hele concern bekend om voor 2019 minimaal één miljoen jongeren te helpen al hun mogelijkheden te benutten en zo iets voor hen te betekenen. Hilton Worldwide organiseert tevens jaarlijks Careers@Hilton Live events, een unieke kans voor Hilton teamleden om jonge mensen te inspireren en te informeren over carrières in de horeca en om hen te ondersteunen bij de vaardigheden die van groot belang zijn om op de arbeidsmarkt en daarbuiten succesvol te zijn.

*Deelnemende Nederlandse Hilton Worldwide hotels zijn: Waldorf Astoria Amsterdam, Hilton Amsterdam, Hilton Amsterdam Schiphol Airport, Hilton Rotterdam, Hilton The Hague, Hilton Royal Parc Soestduinen,DoubleTree by Hilton, Amsterdam Centraal Station en Hilton Garden Inn Leiden.

**De volgende werkgevers leveren een bijdrage aan de aanpak van de jeugdwerkloosheid: Thales Nederland, Hilton Worldwide, Unilever, DB Schenker Logistics, VNO-NCW Midden & MKB Midden, Tata Steel, Nestlé Nederland, Koninklijke Metaalunie, Coca-Cola Enterprises Nederland, Samsung, MBKMACH3 Limburg, de Rijksoverheid, KPN, FrieslandCampina, Capgemini, Albron, Nuon, Philips, ABN AMRO, Albert Heijn, Siemens, Gemeente Den Haag, Rabobank, Randstad Nederland, Schiphol Group en de Belastingdienst.

Travel with Purpose™
In Travel with Purpose™ komt de commitment van Hilton Worldwide tot uiting om gemeenschappen wereldwijd te laten meeprofiteren van de ontwikkeling van het bedrijf. Als de drijvende strategie voor de MVO-inspanningen van Hilton Worldwide richt Travel with Purpose zich op het creëren van kansen voor personen om alles uit zichzelf te kunnen halen; het versterken van lokale gemeenschappen waar teamleden wonen, werken en reizen; het vieren van culturen en de kracht van reizen; en op duurzaam leven door het gebruik van natuurlijke hulpbronnen te meten, te analyseren en te verbeteren. Ga naar www.hiltonworldwide.com/corporate-responsibilityvoor meer informatie.

Citaten
"De samenwerking met SterkTeam past perfect binnen Travel with Purpose™, de wereldwijde MVO-strategie van Hilton Worldwide om de gemeenschappen, bedrijven en de omgeving waarin we actief zijn te laten meeprofiteren van ons succes. Wij zijn dan ook zeer verheugd om met deze samenwerking een bijdrage te kunnen leveren aan het vergroten van de kansen van jongeren op de arbeidsmarkt." Rowena Lodder, Human Resource Director Nederland van Hilton Worldwide
"Jongeren zijn een essentiële schakel in de continuïteit van het bedrijfsleven. Dat wij met 25 grote organisaties in Nederland het jongerenakkoord ondertekend hebben, laat zien dat die mening gedeeld wordt. Ik hoop oprecht dat dit initiatief bijval gaat vinden. Dat het jongerenakkoord daarnaast aansluit op het committment van Hilton Worldwide om in 2019 één miljoen jongeren op weg te helpen naar een baan is een mooie extra." Milan Arandelovic, Area General Manager Benelux voor Hilton Worldwide
Download PDF
Download PDF
Over Hilton Worldwide

Hilton Worldwide (NYSE: HLT) is een wereldwijd gerenommeerd hotelbedrijf. De merken van het bedrijf omvat meer dan 4.660 managed, franchised, owned en leased hotels en timeshare properties met meer dan 765.000 kamers in 102 landen. Al 96 jaar richt Hilton Worldwide zich met zijn wereldwijde merken op het voortzetten van de traditie in het bieden van uitzonderlijke ervaringen aan zijn gasten. Het portfolio van het bedrijf omvat 13 eersteklas internationale merken waaronder Hilton Hotels & Resorts, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Canopy by Hilton, Curio - A Collection by Hilton, DoubleTree by Hilton, Embassy Suites by Hilton, Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Tru by Hilton, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton and Hilton Grand Vacations. Daarnaast beheert het bedrijf het bekroonde loyaliteitsprogramma Hilton HHonors®. Hilton HHonors leden die direct via Hilton boeken, krijgen altijd extra voordelen zoals een exclusieve korting, gratis Wi-Fi, en digitale faciliteiten die exclusief via de toonaangevende Hilton HHonors app beschikbaar zijn. Zo kunnen HHonors leden via de app digitaal inchecken, hun kamer kiezen en toegang tot hun kamer krijgen met de Digital Key. Kijk voor meer informatie over het bedrijf op news.hiltonworldwide.com en connect met Hilton Worldwide op Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, LinkedIn en Instagram.

berichten